Dare to be different!

Hvem er Brilliant, og hvorfor er vi annerledes?

Dare to be different!

Hvem er Brilliant, og hvorfor er vi annerledes?

Brilliant - Det kulturbyggende IT-selskapet

- Min ledelsesfilosofi, eller kongstanke om du vil, har alltid vært at det må være mulig å skape en arbeidsplass hvor de ansatte gleder seg til å gå på jobben. Hver dag!

Jeg har alltid ment at hvis ansatte gleder seg til å gå på jobb, vil de gjøre en bedre jobb, som igjen kommer selskapet og kundene til gode. Nøkkelen er å skape en kultur bygd på verdier, tillit og lagspill, og tviholde på alle kulturbyggende aktiviteter, goder og friheter som kan bortfalle når bedrifter passerer en viss størrelse. 

I Brilliant har ledergruppa jobbet mye med fokus på hvordan skape en god organisasjonshelse og hvordan bruke nettopp dette til vårt konkuransefortrinn!  Med god organisasjonshelse mener vi minimalt med politikk, lite utydelighet, høy moral, høy produktivitet og lav turnover.

Bedriftskulturen har derfor vært avgjørende for vår suksess så langt. I Brilliant har vi f.eks. babybonus til kommende foreldre i selskapet. Det skaper lojalitet, og gjør det lettere for de å dele det glade budskap. Nyheten de kanskje gruer seg til å fortelle, blir noe vi kan glede oss over sammen istedet. Vårt fokus på glade, friske kollegaer støttes av fri trening og den beste helseforsikringen. Vår generelle positive holdning til å investere i de ansatte har gjort veien kort til både gaming-seksjon på kontoret og kompetansebudsjett for å utvikle menneskene som jobber her. Naturligvis vil det være kollegaer som tilbringer store deler av tiden ute hos kunde, så vi sørger for å knytte bånd og samhold på vår årlige utenlandstur også.

Så når vi sier at kundene ikke er det viktigste vi har, så er det helt riktig. Våre ansatte er de viktigste vi har. De brenner for teknologi, og hvordan den kan gi kundene et fortrinn. Businesscaset ved å investere mer tid og penger på våre ansatte, gir langt høyere avkastning i forhold til økt motivasjon, lavere turnover, høyere engasjement og moral. Det gir bedre kvalitet i arbeidsoppgavene, noe som til syvende og sist gir økt verdi for kundene våre. 

- Wenche Lie-Pedersen, Daglig leder, Brilliant AS

All inn for kulturen - og kundene.

I Brilliant går vi all inn i alt vi gjør! På bildet ser du noen av våre ansatte som går all in for å vinne bildekonkurransen på en av våre utenlandsturer.

Foto: Eir Jørgen Bue

Relaterte nyheter
Vi støtter årets TV-aksjon!
– Vi i Brilliant er opptatte av kultur, inkludering og sosialt fellesskap, og årets TV-aksjon treffer oss midt i hjertet. Vi kjenner på ansvaret for å være med og bidra til inkludering, og trygge rammer som mennesker kan oppnå egne mål og drømmer i.